Sieć afiliacyjna

Czym jest sieć afiliacyjna?

Marketing afiliacyjny to głównie działania skierowane na efekty, gdzie prowizje otrzymuje się za konkretne akcje. Sieć afiliacyjna jest pośrednikiem pomiędzy firmą, która inwestuje w reklamę (reklamodawcą), a osobami posiadającymi własne miejsce w sieci, gdzie ta reklama mogłaby być wyświetlana (wydawcą).

REKLAMODAWCA -> SIEĆ AFILIACYJNA -> WYDAWCA

Taki model współpracy jest bardzo wygodnym rozwiązanie dla obu stron:

  • Reklamodawca podpisując umowę z siecią uzyskuje dostęp do wielu wydawców, panelu, który umożliwia monitorowanie działań oraz wsparcia sieci. Wygodniej podpisać jedną umowę oraz otrzymać jedną fakturę, niż samodzielnie wyszukiwać partnerów do współpracy i każdemu poświęcać czas na przeprowadzenie działań.
  • Wydawca również ma dostęp do wielu reklamodawców, co byłoby trudne do osiągnięcia samodzielnie. Dzięki sieci afiliacyjnej łączy on siły z innymi wydawcami przynosząc reklamodawcy dużą wartość. Fakturę wystawia sieci afiliacyjnej, dzięki czemu mniejsze kwoty z poszczególnych akcji łączą się w jedną większą, dla jednego odbiorcy. Umowa również podpisywana jest raz na początku współpracy z siecią. Niewątpliwym atutem dla wydawcy jest też panel, do którego otrzymuje dostęp, dzięki czemu może na bieżąco śledzić efekty swoich działań.

 

Schemat współpracy w ramach kampanii może być bardziej rozbudowany np.

REKLAMODAWCA -> DOM MEDIOWY -> AGENCJA REKLAMOWA -> SIEĆ AFILIACYJNA -> WYDAWCA 

W ten sposób nieduży wydawca może mieć swój udział w ogromnych budżetach reklamowych znanych marek. Niektóre sieci zachęcają do polecania swoich usług innym wydawcom dając prowizję od obrotu poleconej osoby. Jeśli polecisz daną sieć innym wydawcom a oni zaczną w niej zarabiać, to Tobie zostanie naliczona prowizja od ich działań. Tym sposobem schemat współpracy jeszcze może się wydłużyć.

Więcej o programach partnerskich dowiesz się z postu: „Na czym polegają programy partnerskie„, natomiast o sposobie zarabiania przeczytasz w poście o modelach rozliczeń.

Wady i zalety sieci afiliacyjnej obiektywnie opisała agencja WhitePress czerpiąc z doświadczenia różnych sieci i blogerów. Zachęcam do lektury artykułu: Sieci afiliacyjne cz. 1 – Zalety i wady sieci afiliacyjnych

Jeśli ten tekst Ci się spodobał to proszę podziel się z innymi 🙂